Pogoji nakupovanja
Kontaktni podatki prodajalca
HRIBOVC.SI, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o.
Stranska vas 43i, 8000 Novo mesto, Slovenija
Transakcijski račun: IBAN SI56 6100 0002 6154 748 (odprt 16.7.2021, DH d.d., Hribovc.si, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o.)
Matična številka: 8917205000
Davčna številka: SI82966648
E-mail: info@hribovc.si
Uvodne določbe
Splošni pogoji poslovanja spletne trgovine Hribovc.si so sestavljeni v skladu z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) (Uradni list RS, št. 130/22), Zakonom o elektronskem poslovanju na trgu (ZEPT) (Uradni list RS, št. 96/09 – UPB2, 19/15, 189/21 – ZDU-1M, 18/23 – ZDU-1O in 30/24 – ZIUETDS), Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov (ZIsRPS) (Uradni list RS, št. 81/15) in Uredbo (EU) 2018/302 o naslovitvi neupravičenega geografskega blokiranja in drugih oblik diskriminacije na podlagi državljanstva, kraja prebivališča ali kraja sedeža strank na notranjem trgu (UL L 060, 02.03.2018, str. 1-15).
S spletno trgovino Hribovc.si upravlja podjetje HRIBOVC.SI, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o., kot ponudnik storitev e-poslovanja (v nadaljevanju tudi “prodajalec” oz. “ponudnik”). Nakup v spletni trgovini se lahko opravi z ali bez predhodne registracije. Ob registraciji v spletno mesto https://hribovc.si obiskovalec pridobi uporabniško ime, ki je enako naslovu vnešene elektronske pošte, in geslo. Uporabniško ime in geslo uporabnika nedvoumno določata in povezujeta z vnesenimi podatki. Z registracijo obiskovalec postane uporabnik spletne trgovine in pridobi pravico do nakupa. Vnešeni podatki bodo varovani skladno z Zakonom o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) in se bodo uporabljali le za obdelavo kupčevih naročil.
Splošni pogoji poslovanja določajo delovanje spletne trgovine Hribovc.si, pravice in obveznosti uporabnika in trgovine ter urejajo poslovni odnos med kupcem in prodajalcem oz. upravljalcem spletne trgovine hribovc.si.
Informiranje potrošnikov
Ponudnik se skladno z 18. in 130. členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) zavezuje, da bo potrošniku pred sklenitvijo pogodbe na dalajavo oz. preden ga zavezuje pogodba na jasen in razumljiv način zagotovil naslednje informacije, če niso jasne že iz okoliščin:
- glavne značilnosti blaga, storitve ali digitalne vsebine v obsegu, ki ustreza nosilcu podatkov in blagu, storitvi ali digitalni vsebini;
- podatke o podjetju Hribovc.si (ime in naslov podjetja, matična in davčna številka in telefonska številka, kadar je ta na voljo);
- kontaktne podatke, ki uporabniku omogočajo hitro in učinkovito komunikacijo (e-pošta, v izrednem primeru telefon);
- končno ceno blaga, storitve ali digitalne storitve, vključno z davki, ali način izračuna cene, če je zaradi narave blaga, storitve ali digitalne vsebine ni mogoče izračunati vnaprej;
- informacije o morebitnih dodatnih stroških prevoza, dostave ali pošiljanja ali opozorilo, da taki stroški lahko nastanejo, če jih ni mogoče vnaprej izračunati;
- plačilne pogoje ter pogoje dostave blaga in izvedbe storitve oz. dobave digitalne vsebine, rok dostave blaga in izvedbe storitve oz. dobave tigitalne vsebine, kadar je to potrebno;
- informacije o pritožbenem postopku pri podjetju;
- seznanitev z zakonskim jamstvom za skladnost blaga, storitev ali digitalne vsebine;
- seznanitev z možnostjo in pogoji poprodajnih storitev in prostovoljnjega jamstva (tržne garancije), kadar je to potrebno;
- trajanje pogodbe, kadar je to potrebno, in pogoje za odstop od pogodbe, sklenjene za nedoločen čas, ali pogodbe s samodejnim podaljševanjem;
- funkcionalnost, vključno z veljavnimi ukrepi za tehnično zaščito blaga z digitalnimi elementi, digitalne vsebine ali digitalne storitve, kadar je to potrebno;
- informacije o združljivosti in interoperabilnosti blaga z digitalnimi elementi, digitalne vsebine ali digitalne storitve, s katero je podjetje seznanjeno oz. bi moralo biti seznanjeno;
- dostopnost artiklov (vsak artikel ali storitev, ki je v ponudbi na spletnem mestu, naj bi bil dostopen v razumljivem roku);
- pogoje dostave artiklov ali izvršitve storitve (način, kraj in rok dostave);
- podrobnosti drugega sredstva spletnega komuniciranja, kadar podjetje zagotovi drugo sredstvo komuniviranja;
- podatku, da je bila cena prilagojena na podlagi avtomatiziranega sprejemanja odločitev, če je potrebno;
- pogojih, rokih in postopku za uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe v skladu s 134., 135. in 136. členom ZVPot-1, skupaj z obrazcem za odstop od pogodbe iz petega odstavka 138. člena ZVPot-1;
- navedbi, da potrošnik krije stroške vračila blaga v primeru odstopa od pogodbe, če je potrebno;
- stroških vračila blaga, če ga pri pogodbah, sklenjenih na daljavo, zaradi njegove narave ni mogoče vrniti po pošti;
- stroških, ki jih mora potrošnik plačati podjetju v skladu s tretjim odstavkom 141. člena ZVPot-1, če odstopi od pogodbe po tem, ko je vložil zahtevo v skladu s sedmim odstavkom 132. ali tretjim odstavkom 133. člena ZVPot-1;
- neobstoju pravice do odstopa od pogodbe, če potrošnik v skladu s 135. členom ZVPot-1 nima pravice do odstopa, ali po potrebi o okoliščinah, v katerih potrošnik izgubi pravico do odstopa od pogodbe;
- obstoju kodeksov ravnanja in dostopnosti do morebitnih kodeksov ravnanja;
- minimalnem trajanju obveznosti potrošnika na podlagi pogodbe, če je potrebno;
- pologih ali drugih finančnih garancijah in pogojih v zvezi z njimi, ki jih mora plačati ali zagotoviti potrošnik na zahtevo podjetja, če je potrebno;
- možnosti izvensodnega reševanja sporov in drugih pravnih sredstev, ki se uporabljajo za podjetja, ter njihovi dostopnosti, če je potrebno.
Ponudba artiklov
Artikli na spletni strani Hribovc.si so objavljeni z imenom oz. nazivom, ki običajno vsebuje tudi Znamko artikla. Ob artiklu je navedena tudi Redna cena, v primeru akcijske ponudbe pa je jasno vidna tudi Akcijska cena. Vsak artikel ima svojo lastno šifro, pod katero je voden v elektronskih zbirkah. Pod imenom oz. nazivom artikla je naveden krajši opis, kateremu sledi podrobnejši opis lastnosti artikla. Vsak artikel ima dodano tudi vsaj eno sliko, za lažjo predstavo o izgledu artikla. Slike so simbolične, zato se lahko dejanski artikel nekoliko razlikuje od artikla na sliki. Za dodatna pojasnila o blagu oz. artiklu, smo kupcu na voljo preko elektronskega naslova info@hribovc.si
Zaradi narave poslovanja prek spleta se ponudba Hribovc.si ažurira in spreminja pogosto in hitro. Cena v spletni trgovini Hribovc.si je prikazana kot Akcijska ali Redna cena in velja v času nakupa blaga.
Naročanje
Kupoprodajna pogodba med Hribovc.si d.o.o. in kupcem v spletni trgovini Hribovc.si je sklenjena v trenutku oddanega naročila, ko ponudnik potrdi naročilo in kupcu pošlje prvo elektronsko sporočilo o statusu njegovega naročia (z naslovom: “Naročilo sprejeto”). S sklenitvijo pogodbe postanejo vse cene in drugi pogoji, ki izhajajo iz oddanega naročila, fiksirani in veljajo tako za ponudnika kot tudi za kupca. Kot kupec velja oseba s podatki, kot so navedeni ob oddaji naročila. Kasnejše spreminjanje podatkov o kupcu ni mogoče, možno pa je spreminjanje podatkov o dostavi in naročenih izdelkih s predhodnim pisnim dogovorom (preko elektronske pošte) s ponudnikom. Kupoprodajna pogodba (tj. prvo elektronsko sporočilo o statusu naročila, ki je poslano kupcu oz. potrošniku) je v elektronski obliki shranjena na strežniku Hribovc.si.
Naročanje na spletni strani Hribovc.si je možno 24 ur na dan, 7 dni v tednu. Naročilo blaga lahko kupec odda v elektronski obliki preko košarice internetne trgovine, v primeru pisnega dogovora s ponudnikom se lahko naročilo tudi individualno oblikuje. Registracija ni pogoj za nakup v spletni trgovini, je pa priporočljiva. Od kupca se zahteva, da vnese vse potrebne kontaktne podatke (vključno z domačim in dostavnim naslovom) za obdelavo in odpremo naročila, preden lahko zaključi postopek naročila. Če prodajalec ne more dostaviti vseh naročenih artiklov, bodo dostavljeni le tisti, ki so na voljo. Kupec bo o nedostopnosti artikla predhodno pisno obveščen (preko elektronske pošte) s strani ponudnika. V kolikor ima kupec v postopku naročanja kakršno koli dodatno vprašanje, smo kupcu na voljo preko elektronskega naslova info@hribovc.si.
Postopek naročila
Ko izberete želen artikel, v primeru različnih velikosti in/barv izberite želeno velikost oz. barvo in nato dodatje artikel v košarico. Ko ste zaključili z nakopovanjem, pojdite v košarico internetne trgovine, kjer lahko zaključite nakup. Pri tem izpolnite vse potrebne podatke, ki so za obdelavo naročila potrebni, izberite način plačila in vpišite podatke za dostavo. Pred zaključkom nakupa se seznanite s Splošnimi pogoji poslovanja in v primeru, da se z njimi strinjate, le-to označite in oddajte naročilo. V primeru izbire napačnega izdelka v času naročanja, lahko kupec s klikom na »spremeni« oz. »odstrani iz košarice«, poljubno spremeni številko artikla oz. ga odstrani iz košarice. Povzetek izdelkov v košarici lahko ves čas nakupa spremljate s klikom na “prikaži košarico”.
Cene
Vse cene vsebujejo DDV, razen če je izrecno napisano drugače. Cene veljajo v trenutku oddaje naročila in nimajo v naprej določene veljavnosti. Cene veljajo v primeru plačila s spodaj navedenimi načini plačila, pod navedenimi pogoji. Kupoprodajna pogodba med ponudnikom in kupcem je sklenjena v trenutku, ko ponudnik potrdi naročilo (kupec prejme elektronsko sporočilo o statusu “Naročilo potrjeno”). Od tega trenutka so vse cene in drugi pogoji fiksirani in veljajo tako za ponudnika kot za kupca. Popusti, promocijske kode ipd. se praviloma ne seštevajo. Popust pri posameznem artiklu in promocijska koda se seštevata. Darilnih bonov in kod bonov za popust ni mogoče menjati za gotovino.
Načini plačila
Spletna trgovina Hribovc omogoča naslednje načine plačila:
- s kreditno kartico (Visa, Mastercard, American Express);
- z nakazilom na račun upravitelja spletne trgovine HRIBOVC.SI, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o. po ponudbi
Transakcijski račun: IBAN SI56 6100 0002 6154 748 (odprt 16.7.2021, DH d.d., Hribovc.si, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o.); - s plačilom po povzetju z doplačilom 2,90€. *Velja samo na območju Slovenije.
Izdaja računa
Dostava
Dostava je brezplačna ob nakupu v vrednosti nad 40 €, v primeru nakupa v vrednosti pod 40 € pa strošek dostave znaša 3,90 €. Ti pogoji veljajo le za dostavo po Sloveniji. Dostava v tujino je možna s plačilom poštnine 9€.
HRIBOVC.SI, trgovsko, proizvodno in storitveno podjetje, d.o.o. bo naročeno blago odposlal najkasneje v 7 (sedmih) delovnih dneh od prejema naročila. Navedeni rok začne teči pri prejemu naročila do 12. ure še isti dan, sicer pa prvi delovni dan po prejemu naročila. Določeni izdelki imajo lahko daljši rok dostave, kar je jasno označeno ob naročilu izdelka. V kolikor se zaradi zunanjih okoliščin (npr. težav pri dobavi blaga, nedostopnost dostavne službe, poškodovano blago) rok dobave podaljša, kupca o nastali sitaciji nemudoma obvestimo preko elektronske pošte, ki jo je navedel pri oddaji naročila. Pri tem kupcu ponudimo tudi možnost odstopa od pogodbe, v kolikor se z navedenimi pogoji (tj. trajanje zamude pri dostavi) ne strinja.
Neprevzeti paketi
Kupec je po Obligacijskem zakoniku naročen paket dolžan prevzeti in plačati odkupnino.
V kolikor kupec naročenih artiklov, ki so poslani s plačilom po povzetju ne prevzame v nobenem primeru, in so po preteku čakalnega roka na prevzemni lokaciji vrnjeni na naslov podjetja, se le-to NE šteje kot odstop od pogodbe, saj je slednja še vedno veljavno sklenjena in gre za enostranski nenapovedan odstop kupca od pogodbe. Kupec je v primeru neprevzema tako odgovoren za plačilo stroškov pošiljanja in pošiljanja/vračanja artiklov podjetju, za kar mu bo ponudnik izstavil račun, ki ga je kupec dolžan poravnati, saj pogodbe – naročila ni prekinil. V primeru neplačila računa, se zadeva ureja s terjatvijo. Terjatve ureja zunanje podjetje. Enaki pogoji veljajo za pošiljke, ki so s strani prejemnika neupravičeno zavrnjene.
Stroški neprevzema znašajo 5-10 €+ ddv, odvisno od teže in velikosti pošiljke ter porabljene embalaže.
Darilni boni
Uporaba darilnega bona
Koda za popust oz. promocijska koda
Koda za popust prinaša različne ugodnosti pri nakupu prek spletne trgovine Hribovc.si in je časovno omejena. Aktivno kodo za popust najdete na naslovni strani, v oglasnem sporočilu, na strani posameznega oddelka, v naših elektronskih novicah ali drugih medijih. V primeru, da kupec izkoristi kodo za popust, a naročilo s koriščeno kodo kasneje sam po lastni volji prekliče, do nove ugodnosti z naslova te kode ni več upravičen.
Uporaba kode za popust oz. promocijske kode
Izberite artikle, ki jih želite kupiti in jih dajte v košarico. Vrednost vašega naročila mora biti višja od vrednosti nakupa, ki je pogoj za koriščenje kode za popust oz. promocijske kode, v kolikor je ta pogoj za veljavnost kode določen. Ko končate z dodajanjem artiklov v košarico, nadaljujte s klikom na gumb “Na blagajno”. Izberite način dostave, navedite podatke in naslov za dostavo in izberite način plačila. V istem koraku v polje Darilni bon, promocijska koda, koda za popust vpišite kodo za popust oz. promocijsko kodo in vnos potrdite s klikom na gumb “Uporabi”. V primeru, da želite istočasno izkoristiti več kod za popust, jih v polje vnesite istočasno in jih ločite z vejico ali presledkom. Nato kliknite gumb Uporabi. Za nakup enega artikla je možno uveljaviti le eno kodo za popust. Število kod za popust oz. promocijskih kod ne sme presegati števila naročenih različnih artiklov (na primer: ob naročilu 4 artiklov lahko sočasno uporabite največ 4 različne kode za popust).Ko vpišete kode za popust oz. promocijsko kodo, se vrednost kode avtomatsko odšteje od cene vašega naročila v zadnjem koraku – “Povzetek naročila”. Ostane znesek, ki ga je potrebno še poravnati. Koda za popust oz. promocijska koda je enkratna koda, kar pomeni, da jo lahko uporabite le enkrat. Kombinacija različnih oblik ugodnosti (koda za popust, promocijska koda) znotraj istega naročila ni mogoča.
Ob uveljaljanja kupona s popustom se v primeru vračila blaga cena izdelka odšteje od vrednosti nakupa. V kolikor znesek zadržanega blaga ob vrnitvi blaga ne presega zneska, ki je potreben za aktivacijo kupona, se popust na preostale izdelke, ki niso bili vrnjeni, ne prizna. Poračun (tj. sorazmerni delež kupnine) se izvede ob povrnitvi kupnine vrnjenega izdelka.
Darilo ob nakupu:
V primeru akcijske ponudbe “Darilo ob nakupu” pri nakupu kupec prejme darilo, če so bili ob oddaji naročila izpolnjeni predhodno jasno predstavljeni pogoji, ki morajo biti izpolnjeni za prejem darila. Prejetega darila ni mogoče menjati za drugo darilo oz. drug izdelek, hkrati pa v primeru vrnjenega darila kupnine v vrednosti darila ni mogoče izplačati v gotovini.
Odgovornost podjetja za skladnost blaga
Skladno z 18. členom Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1) ponudnik oz. prodajalec potrošnika oz. kupca pred sklenitvijo pogodbe na daljavo seznani tudi z zakonskim jamstvom za skladnost blaga.
Prodajalec dobavi potrošniku blago, ki izpolnjuje zahteve iz 72., 73. in 74. člena ZVPot-1, kadar je to primerno, ter odgovarja za neskladnosti, ki jih je imelo blago v času dobave.
Kdaj je blago skladno s prodajno pogodbo?
Blago je skladno s prodajno pogodbo, kadar izpolnjuje subjektivne zahteve (72. člen ZVPot-1):
- ustreza opisu, vrsti, količini in kakovosti ter ima funkcionalnost, združljivost, interoperabilnost in druge lastnosti, kot je zahtevano v prodajni pogodbi;
- je primerno za poseben namen, za katerega ga potrošnik potrebuje in s katerim je potrošnik seznanil prodajalca najpozneje ob sklenitvi prodajne pogodbe, prodajalec pa je s tem soglašal;
- je dobavljeno skupaj z vsemi dodatki in navodili, vključno z navodili za namestitev, kot je določeno v prodajni pogodbi, ter
- je posodobljeno, kot je določeno v prodajni pogodbi.
Poleg izpolnjevanja zahtev iz zgornjega odstavka mora blago izpolnjevati tudi objektivne zahteve (73. člen ZVPot-1):
- ustrezati namenom, za katere bi se običajno uporabljalo blago iste vrste, pri čemer je treba, kadar je to primerno, upoštevati druge predpise, tehnične standarde ali v primeru neobstoja takih tehničnih standardov panožne kodekse ravnanja, ki se uporabljajo za posamezni sektor;
- biti take kakovosti in ustrezati opisu vzorca ali modela, ki ju je prodajalec dal na razpolago potrošniku pred sklenitvijo prodajne pogodbe, kadar je to primerno;
- biti dobavljeno skupaj s takimi dodatki, vključno z embalažo, navodili za namestitev ali drugimi navodili, za katere lahko potrošnik razumno pričakuje, da jih bo prejel, kadar je to primerno, in
- biti take količine ter imeti značilnosti in druge lastnosti, vključno v zvezi s trajnostjo, funkcionalnostjo, združljivostjo in varnostjo, kot je običajno za blago iste vrste in ki jih potrošnik lahko razumno pričakuje glede na naravo blaga in ob upoštevanju kakršne koli javne izjave, podane pri oglaševanju ali označevanju s strani ali v imenu prodajalca ali drugih oseb v predhodnih členih pogodbene verige, vključno s proizvajalcem, razen če prodajalec dokaže, da:
- za javno izjavo ni vedel in od njega ni mogoče razumno pričakovati, da bi zanjo vedel,
- je bila javna izjava do sklenitve prodajne pogodbe popravljena na enak ali primerljiv način, kot je bila podana, ali
- javna izjava ni mogla vplivati na odločitev za nakup blaga.
V primeru blaga z digitalnimi elementi mora blago izpolnjevat tudi dodatne objektivne zahteve (74. člen ZVPot-1):
- V primeru blaga z digitalnimi elementi prodajalec zagotovi, da je potrošnik obveščen o posodobitvah, vključno z varnostnimi posodobitvami, ki so potrebne za ohranjanje skladnosti blaga z digitalnimi elementi, in so mu te posodobitve tudi dobavljene v obdobju:
- ki ga potrošnik lahko razumno pričakuje glede na vrsto in namen blaga in digitalnih elementov ter ob upoštevanju okoliščin in narave pogodbe, kadar prodajna pogodba določa enkratno dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve, ali
- dveh let od dobave blaga z digitalnimi elementi, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, ali
- v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev, kadar prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v obdobju, daljšem od dveh let.
- Kadar potrošnik v razumnem roku ne namesti posodobitev, dobavljenih v skladu s prejšnjim odstavkom, prodajalec ni odgovoren za neskladnost, ki je posledica samo tega, da ni bila opravljena ustrezna posodobitev, pod pogojem, da:
- je prodajalec obvestil potrošnika o razpoložljivosti posodobitve in posledicah, če je potrošnik ne namesti, ter
- razlog za to, da potrošnik posodobitve ni namestil ali jo je napačno namestil, niso bila pomanjkljiva navodila za namestitev, ki so bila zagotovljena potrošniku.
Razbremenitev odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga (75. člen ZVPot-1)
Prodajalec ne odgovarja za neskladnost blaga, ki je posledica neizpolnjevanja objektivnih zahtev za skladnost blaga iz 73. in 74. člena ZVPot-1, če je prodajalec potrošnika ob sklenitvi prodajne pogodbe posebej obvestil, da posamezna lastnost blaga odstopa od objektivnih zahtev za skladnost iz 73. in 74. člena ZVPot-, ter je potrošnik ob sklenitvi prodajne pogodbe izrecno in ločeno sprejel to odstopanje.
Neskladnost zaradi nepravilne namestitve (76. člen ZVPot-1)
Če je namestitev sestavni del prodajne pogodbe in jo izvede ali je zanjo odgovoren prodajalec, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.
Če potrošnik blago, ki ga mora namestiti sam, nepravilno namesti zaradi pomanjkljivih navodil za namestitev, ki jih je zagotovil prodajalec ali v primeru blaga z digitalnimi elementi prodajalec oz. podjetje, ki dobavlja digitalno vsebino ali digitalno storitev, se kakršna koli neskladnost, ki je posledica nepravilne namestitve blaga, šteje za neskladnost blaga.
Pravice tretjih oseb (77. člen ZVPot-1)
Kadar omejitev, ki je posledica kršitve pravic tretje osebe, zlasti pravic intelektualne lastnine, preprečuje ali omejuje uporabo blaga v skladu s 72., 73., 74. in 75. členom ZVPot-1, je potrošnik upravičen do jamčevalnih zahtevkov zaradi neskladnosti blaga v skladu s tem poglavjem, razen če drugi zakon določa ničnost ali razveljavitev prodajne pogodbe zaradi kršenja pravic tretjih oseb.
Jamčevalni rok (78. člen ZVPot-1)
(1) Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.
(2) Prejšnji odstavek se brez poseganja v prvi odstavek 74. člena ZVPot-1 uporablja tudi za blago z digitalnimi elementi.
(3) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v dveh letih od dobave blaga z digitalnimi elementi.
(4) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve za obdobje, daljše od dveh let, je prodajalec odgovoren za vsako neskladnost digitalne vsebine ali digitalne storitve, ki nastane ali se pokaže v obdobju, v katerem je treba v skladu s prodajno pogodbo dobaviti digitalno vsebino ali digitalno storitev.
(5) Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, kot je določen v prvem do četrtem odstavku tega člena, vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.
Prepoved omejitve in izključitve odgovornosti (79. člen ZVPot-1)
(1) S pogodbeno določbo ni mogoče omejiti ali izključiti odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga, kot je določena z ZVPot-1.
(2) Pogodbena določba, ki nasprotuje prejšnjemu odstavku, je nična.
Dokazno breme – splošne določbe (80. člen ZVPot-1)
(1) Domneva se, da je neskladnost blaga obstajala že v času dobave, če se pokaže v enem letu od dobave blaga, razen če prodajalec dokaže drugače ali če ta domneva ni združljiva z naravo blaga ali naravo neskladnosti.
(2) V primeru blaga z digitalnimi elementi, pri katerem prodajna pogodba določa nepretrgano dobavo digitalne vsebine ali digitalne storitve v določenem obdobju, prodajalec nosi dokazno breme glede tega, ali je bila digitalna vsebina ali digitalna storitev skladna v obdobju iz tretjega in četrtega odstavka 78. člena ZVPot-1, če se neskladnost pokaže v tem obdobju.
Jamčevalni zahtevki v primeru neskladnosti in druge pravice potrošnika (81. člen ZVPot-1)
(1) V primeru neskladnosti blaga je potrošnik, ki je o neskladnosti blaga obvestil prodajalca, pod pogoji in v vrstnem redu iz tega odseka, upravičen da:
- zahteva od prodajalca brezplačno vzpostavitev skladnosti blaga;
- zahteva znižanje kupnine v sorazmerju z neskladnostjo ali odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska.
(2) Potrošnik lahko zadrži plačilo preostalega dela kupnine ali dela tega preostalega dela kupnine, dokler prodajalec ne izpolni svoje obveznosti iz tega odseka. Potrošnik to pravico uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o svoji odločitvi.
(3) V vsakem primeru ima potrošnik tudi pravico, da od prodajalca zahteva povrnitev škode, zlasti pa povračilo stroškov materiala, nadomestnih delov, dela, prenosa in prevoza blaga, ki nastanejo zaradi uveljavljanja jamčevalnega zahtevka iz prvega odstavka tega člena.
Vzpostavitev skladnosti (82. člen ZVPot-1)
(1) Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika, pri čemer se upoštevata zlasti narava blaga in namen, za katerega potrošnik blago potrebuje.
(2) Rok iz prejšnjega odstavka se lahko podaljša na najkrajši čas, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave, vendar za največ 15 dni. Pri določitvi podaljšanega roka se upoštevajo narava in kompleksnost blaga, narava in resnost neskladnosti ter napor, ki je potreben za dokončanje popravila ali zamenjave. O številu dni za podaljšanje roka in razlogih za njegovo podaljšanje prodajalec obvesti potrošnika pred potekom roka iz prejšnjega odstavka.
(3) Šteje se, da je skladnost blaga vzpostavljena brezplačno, če prodajalec nosi tudi plačilo potrebnih stroškov, ki nastanejo pri vzpostavitvi skladnosti blaga, zlasti stroške pošiljanja, prevoza, dela ali materiala.
(4) Da bi se vzpostavila skladnost blaga, lahko potrošnik izbere med popravilom blaga in zamenjavo blaga z novim brezhibnim blagom, razen če:
- je izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka nemogoča ali
- izpolnitev izbranega jamčevalnega zahtevka predstavlja nesorazmerne stroške za prodajalca v primerjavi z drugim jamčevalnim zahtevkom ob upoštevanju vseh okoliščin.
(5) Okoliščine iz druge alineje prejšnjega odstavka so zlasti vrednost, ki bi jo imelo blago, če ne bi bilo neskladno, pomen neskladnosti in možnost, da bi se potrošniku brez znatnih nevšečnosti zagotovil drug jamčevalni zahtevek.
(6) Prodajalec lahko zavrne potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga, če popravilo in zamenjava nista mogoča ali če bi mu povzročila nesorazmerne stroške ob upoštevanju vseh okoliščin, tudi tistih iz prejšnjega odstavka.
(7) Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebno popravilo ali zamenjava blaga, da potrošnik blago na voljo prodajalcu. Kadar je za vzpostavitev skladnosti potrebna zamenjava blaga, prodajalec zamenjano blago vzame nazaj na lastne stroške.
(8) Kadar je treba blago, ki je bilo nameščeno v skladu z njegovo naravo in namenom, preden se je pokazala neskladnost, za namene popravila ali zamenjave blaga odstraniti, obveznost popravila ali zamenjave blaga vključuje tudi odstranitev neskladnega blaga in namestitev nadomestnega ali popravljenega blaga oziroma kritje stroškov te odstranitve in nove namestitve.
(9) Potrošniku ni treba plačati za običajno uporabo zamenjanega blaga v obdobju pred zamenjavo.
Znižanje kupnine in odstop od prodajne pogodbe (83. člen ZVPot-1)
(1) Potrošnik lahko zahteva sorazmerno znižanje kupnine ali odstopi od prodajne pogodbe v katerem koli od naslednjih primerov:
- prodajalec ni popravil ali zamenjal blaga ali, kadar je to ustrezno, ni končal popravila ali izvedel zamenjave blaga v skladu z ZVPot-1 oziroma je zavrnil potrošnikov jamčevalni zahtevek za vzpostavitev skladnosti blaga v skladu s šestim odstavkom prejšnjega člena;
- neskladnost obstaja, čeprav je prodajalec poskušal vzpostaviti skladnost;
- narava neskladnosti je tako resna, da upravičuje takojšnje sorazmerno znižanje kupnine ali odstop od prodajne pogodbe, ali
- prodajalec je izjavil ali pa je iz okoliščin očitno, da prodajalec ne bo vzpostavil skladnosti blaga v razumnem roku ali brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
(3) Če potrošnik zahteva sorazmerno znižanje kupnine, je znižanje kupnine sorazmerno zmanjšanju vrednosti blaga, ki ga je potrošnik prejel, v primerjavi z vrednostjo, ki bi jo imelo blago, če bi bilo skladno.
(4) Odstop od prodajne pogodbe potrošnik uveljavlja z izjavo, s katero prodajalca obvesti o odločitvi, da odstopa od prodajne pogodbe.
(5) Kadar se neskladnost nanaša le na del blaga, dobavljenega na podlagi prodajne pogodbe, in obstaja razlog za odstop od prodajne pogodbe v skladu s prvim ali drugim odstavkom tega člena, lahko potrošnik odstopi od prodajne pogodbe v zvezi s tem blagom in katerim koli drugim blagom, ki ga je pridobil skupaj z neskladnim blagom, če od potrošnika ni mogoče razumno pričakovati, da bo obdržal le blago, ki je skladno.
(6) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, potrošnik prodajalcu na stroške prodajalca vrne blago.
(7) Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
Obvestilo o neskladnosti in pregled blaga (84. člen ZVPot-1)
(1) Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
(2) Potrošnik v obvestilu o neskladnosti natančno opiše neskladnost.
(3) Obvestilo o neskladnosti lahko potrošnik prodajalcu sporoči osebno, o čemer mu prodajalec izda potrdilo, ali ga pošlje v prodajalno, kjer je bilo blago kupljeno, ali pa ga sporoči zastopniku prodajalca, s katerim je sklenil prodajno pogodbo.
(4) Potrošnik prodajalcu omogoči, da blago, za katerega potrošnik zatrjuje, da je neskladno, pregleda.
Obstoj neskladnosti (85. člen ZVPot-1)
Če je obstoj neskladnosti blaga sporen, prodajalec o tem pisno obvesti potrošnika v osmih dneh od prejema jamčevalnega zahtevka potrošnika.
Rok za vračilo plačanega zneska ali dela kupnine (86. člen ZVPot-1)
(1) Kadar potrošnik odstopi od prodajne pogodbe, prodajalec potrošniku vrne plačan znesek nemudoma, vendar najpozneje v osmih dneh po prejemu blaga ali dokazila, da je potrošnik blago poslal nazaj.
(2) Kadar potrošnik v skladu s tretjim odstavkom 83. člena ZVPot-1 zahteva sorazmerno znižanje kupnine, prodajalec vrne del kupnine v osmih dneh od prejema zahtevka za sorazmerno znižanje kupnine.
Izguba pravic (87. člen ZVPot-1)
Pravice iz prvega odstavka 81. člena ZVPot-1 prenehajo v dveh letih od dneva, ko je potrošnik o neskladnosti blaga obvestil prodajalca.
Način uveljavljanja zahtevka za uveljavljanje neskladnosti blaga na Hribovc.si
Izpolnite formular za uveljavljanje neskladnosti blaga. V formularju podrobno opišite napako oz. težavo, ki jo imate z artiklom.
Artikel pošljite po pošti na naslov: Hribovc.si d.o.o., Stranska vas 43i, 8000 Novo mesto. Pred pošiljanjem artikel pripravite za transport. Artikel pred predajo prevozniku ustrezno zaščitite. Artikel morate zaščititi z originalno embalažo ali embalažo, ki lahko artikel zaščiti enako kot ga je originalna embalaža, da bi se izognili poškodbam pri prevozu. Ne pozabite priložiti obrazca s podatki in kopije računa. Svetujemo vam, da artikel, ki ga vračate, pošljete priporočeno, saj imate le tako sledljivost artikla.
Če želite pošiljko vrniti na naše stroške, to storite tako, da se o tem dogovorite z našimi sodelavkami in sodelavci iz oddelka za pomoč uporabnikom (info@hribovc.si). Pozor: drugačen način posredovanja (pošiljanja) na stroške Hribovc.si ni možen.
Po našem prejemu artikla boste o nadlajnjem postopku reklamacije obveščeni s strani reklamacijskega oddelka.
Stvarna napaka
Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova stvarne napake, če o napaki obvesti prodajalca v roku dveh mesecev od dneva, ko je bila napaka odkrita. Potrošnik mora v obvestilu o napaki natančno opisati napako in prodajalcu omogočiti, da stvar pregleda.
Prodajalec ne odgovarja za stvarne napake na blagu, ki se pokažejo potem, ko mineta dve leti, odkar je bila stvar izročena. Šteje se, da je napaka na stvari obstajala že v času izročitve, če se pojavi v roku šest mesecev od izročitve.
Potrošnik, ki je pravilno obvestil prodajalca o napaki, ima pravico od prodajalca zahtevati, da:
- odpravi napako na blagu ali vrne del plačanega zneska v sorazmerju z napako ali
- blago z napako zamenja z novim brezhibnim blagom ali
- vrne plačani znesek.
Kdaj je napaka stvarna?
Kadar:
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za njegovo normalno rabo ali za promet;
- artikel nima lastnosti, ki so potrebne za posebno rabo, za katero jo kupec kupuje, ki pa je bila prodajalcu znana oz. bi mu morala biti znana
- artikel nima lastnosti in odlik, ki so bile izrecno ali molče dogovorjene oz. predpisane
- je prodajalec izročil artikel, ki se ne ujema z vzorcem ali modelom, razen če je bil vzorec ali model pokazan le zaradi obvestila.
Kako se preverja primernost artikla?
Preverja se z drugim, brezhibnim artiklom enake vrste, hkrati pa tudi z izjavami proizvajalca oz. navedbami na samem artiklu.
Kako se stvarno napako uveljavi?
Kupec nas mora o morebitni stvarni napaki skupaj z natančnim opisom le-te obvestiti v zakonsko določenem roku in nam hkrati omogočiti pregled artikla. Obrazec za prijavo stvarne napake se nahaja tu.
Pravico do uveljavljanja stvarne napake na artiklu natančneje urejajo določila Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot-1).
Garancija
Garancija kupcu omogoča brezplačno popravilo v okviru garancijskega roka. Če blago, za katero je izdana obvezna garancija, ne izpolnjuje specifikacij ali nima lastnosti, navedenih v garancijskem listu ali oglaševalskem sporočilu, lahko potrošnik najprej zahteva odpravo napak. Informacija o garanciji je navedena na strani s predstavitvijo artikla. Če informacije o garanciji ni, artikel nima garancije. Za dodatna pojasnila glede garancije za artikel lahko kontaktirate hribovc.si, ki bo zagotovil ažurno informacijo.
Skladno z ZVPot-1 se zaradi hitre obravnave garancija uveljavlja na pooblaščenem servisu oz. direktno pri proizvajalcu. Stranke lahko artikel za garancijsko obravnavo pošljete tudi na naslov ponudnika in za vas bomo uredili garancijski postopek. Garancija je veljavna ob predložitvi računa.
Vse ostale podrobnosti garancije ureja ZVPot-1.
Uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe
Pravica do odstopa od pogodbe (134. člen ZVPot-1)
Pri pogodbah, sklenjenih na daljavo ali zunaj poslovnih prostorov, ima potrošnik pravico, da v 14 dneh obvesti podjetje, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev.
Izjeme od pravice do odstopa od pogodbe (135. člen ZVPot-1)
Razen če sta se pogodbeni stranki dogovorili drugače, potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe iz prejšnjega člena pri teh pogodbah:
- o blagu ali storitvah, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
- o blagu, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
- o blagu, ki je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
- o opravljanju storitve, ki potrošnika zavezuje k plačilu, če podjetje pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
- o dobavi zapečatenih avdio ali videoposnetkov in računalniških programov, če je potrošnik po dostavi odprl varnostni pečat;
- o dobavi časopisov, periodičnega tiska ali revij razen pri naročniških pogodbah za dobavo takih publikacij;
- o dobavi zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat;
- o dobavi blaga, ki je zaradi svoje narave neločljivo pomešano z drugimi predmeti;
- o dobavi alkoholnih pijač, katerih cena je dogovorjena ob sklenitvi prodajne pogodbe in ki se lahko dostavijo po 30 dneh, njihova dejanska vrednost pa je odvisna od nihanj na trgu, na katera podjetje nima vpliva;
- sklenjenih na javnih dražbah;
- pri katerih je potrošnik izrecno zahteval obisk podjetja na domu zaradi izvedbe nujnega popravila ali vzdrževanja. Če podjetje pri takem obisku opravi še dodatne storitve, ki jih potrošnik ni izrecno zahteval, ali dostavi blago, ki ne predstavlja nadomestnih delov, nujno potrebnih za vzdrževanje ali popravilo, ima potrošnik za navedene dodatne storitve in blago pravico do odstopa od pogodbe;
- o nastanitvi, ki ni namenjena stalnemu bivanju, prevozu blaga, najemu vozil, pripravi in dostavi hrane, ali storitvah za prosti čas, pri katerih se podjetje zaveže, da bo izpolnilo svojo obveznost ob točno določenem datumu ali v točno določenem roku;
- o dobavi digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, če se je izvajanje začelo in, kadar pogodba potrošnika zavezuje k plačilu, če:
- je potrošnik predhodno podal izrecno soglasje za začetek izvajanja v času odstopnega roka,
- je potrošnik privolil, da s tem izgubi pravico do odstopa od pogodbe, in
- je podjetje predložilo potrdilo v skladu s šestim odstavkom 132. člena ali z drugim odstavkom 133. člena ZVPot-1.
Štetje roka (136. člen ZVPot-1)
(1) Pri prodajni pogodbi začne odstopni rok iz 134. člena ZVPot-1 teči z dnem, ko:
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad blagom;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjim kosom blaga, če je predmet pogodbe več kosov blaga, ki jih potrošnik naroči v enem naročilu;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad zadnjo pošiljko ali kosom blaga, če je dostava blaga sestavljena iz več pošiljk ali kosov;
- potrošnik ali tretja oseba, ki ni prevoznik in jo imenuje potrošnik, pridobi dejansko posest nad prvim kosom blaga, če je dostava blaga v določenem obdobju redna.
(2) Prejšnji odstavek se uporablja tudi za digitalno vsebino, ki se dobavi na materialnem nosilcu podatkov.
(3) Pri pogodbi o opravljanju storitve ali dobavi digitalne vsebine, ki se ne dobavi na materialnem nosilcu podatkov, začne odstopni rok iz prvega odstavka tega člena teči z dnem sklenitve pogodbe.
Roki pri opustitvi informiranja o pravici do odstopa od pogodbe (137. člen ZVPot-1)
(1) Če podjetje potrošniku ne poda informacij o pravici do odstopa od pogodbe iz 6. točke prvega odstavka 130. člena ZVPot-1, je rok za odstop od pogodbe eno leto. Rok začne teči po izteku odstopnega roka iz 134. člena ZVPot-1.
(2) Če podjetje potrošniku poda informacije o pravici do odstopa od pogodbe iz 6. točke prvega odstavka 130. člena ZVPot-1 v enem letu po začetku teka odstopnega roka iz 134. člena ZVPot-1, začne odstopni rok iz 134. člena ZVPot-1, ko potrošnik prejme informacije.
Obvestilo o odstopu od pogodbe (138. člen ZVPot-1)
(1) Obvestilo o odstopu lahko potrošnik predloži podjetju na obrazcu iz petega odstavka tega člena ali z nedvoumno izjavo, iz katere jasno izhaja, da odstopa od pogodbe.
(2) Šteje se, da je potrošnik podal odstopno izjavo pravočasno, če jo pošlje v roku, določenem za odstop od pogodbe.
(3) Podjetje lahko na svoji spletni strani ponudi potrošniku tudi možnost, da elektronsko izpolni in predloži obrazec iz petega odstavka tega člena ali poda nedvoumno izjavo, iz katere izhaja potrošnikova volja za odstop od pogodbe. V tem primeru mu podjetje nemudoma potrdi prejem obvestila o odstopu od pogodbe na trajnem nosilcu podatkov.
(4) Dokazno breme glede uveljavljanja pravice do odstopa iz tega člena nosi potrošnik.
(5) Obliko in vsebino obrazca z odstopno izjavo predpiše minister, pristojen za varstvo potrošnikov.
Prenehanje obveznosti strank (139. člen ZVPot-1)
Z uveljavitvijo pravice do odstopa od pogodbe iz 134. člena ZVPot-1 prenehajo obveznosti strank glede:
- izpolnjevanja pogodbe ali
- sklenitve pogodbe, kadar je dal ponudbo za sklenitev pogodbe potrošnik.
Vračilo blaga (140. člen)
(1) Če je potrošnik blago že prejel in odstopi od pogodbe, ga vrne ali izroči podjetju ali osebi, ki jo podjetje pooblasti za prevzem blaga, nemudoma oz. najpozneje v 14 dneh po obvestilu iz 134. člena ZVPot-1, razen če podjetje ponudi, da samo prevzame vrnjeno blago.
(2) Šteje se, da potrošnik pravočasno vrne blago, če ga pošlje pred iztekom 14-dnevnega roka za vračilo.
Stroški, povezani z odstopom od pogodbe (141. člen ZVPot-1)
(1) Potrošnik z uveljavljanjem pravice do odstopa od pogodbe prevzema le obveznosti iz tega člena in tretjega odstavka 143. člena ZVPot-1.
(2) Potrošnik v zvezi z odstopom od pogodbe krije samo stroške vračila blaga ali digitalne vsebine, ki je dobavljena na materialnem nosilcu podatkov, razen če te stroške krije podjetje ali če podjetje predhodno ne seznani potrošnika, da ga bremeni ta strošek.
Odgovornost za zmanjšano vrednost (142. člen ZVPot-1)
(1) Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če je zmanjšanje vrednosti posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
(2) Potrošnik ne odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če ga podjetje ne seznani s pravico do odstopa od pogodbe skladno s 6. točko prvega odstavka 130. člena ZVPot-1.
Vračilo plačil (143. člen ZVPot-1)
(1) V primeru odstopa od pogodbe podjetje nemudoma oz. najpozneje v 14 dneh po prejemu obvestila o odstopu od pogodbe vrne vsa prejeta plačila.
(2) Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik, razen če se je potrošnik izrecno strinjal z uporabo drugega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
(3) Potrošnik ni upravičen do povračila dodatnih stroškov, ki so nastali, če se je izrecno odločil za drugo vrsto pošiljke, kakor je cenovno najugodnejša standardna pošiljka, ki jo ponuja podjetje.
(4) Pri prodajni pogodbi lahko podjetje zadrži vračilo prejetih plačil do prevzema vrnjenega blaga ali dokler potrošnik ne predloži dokazila, da je blago poslal nazaj, razen če podjetje ponudi možnost, da samo prevzame vrnjeno blago.
(5) Kadar je pri pogodbi, sklenjeni zunaj poslovnih prostorov, blago dostavljeno na dom ob sklenitvi pogodbe, ga podjetje prevzame na lastne stroške, če zaradi narave blaga takega blaga običajno ni mogoče vrniti po pošti.
Način uveljavljanja pravice do odstopa potrošnika na Hribovc.si
Potrošnik ima pravico, da v 14 dneh od prevzema artiklov prodajalcu sporoči, da odstopa od pogodbe, ne da bi mu bilo treba navesti razlog za svojo odločitev. Rok se začne šteti en dan po datumu prevzema artiklov. Odstop od pogodbe potrošnik sporoči na e-naslov prodajalca: info@hribovc.si.
V primeru odstopa od pogodbe potrošnik prejeti artikel pošlje po pošti na naslov podjetja prodajalca: Hribovc.si d.o.o., Stranska vas 43i, 8000 Novo mesto.
Vrnitev prejetih artiklov podjetju v roku za odstop od pogodbe se šteje za sporočilo o odstopu od pogodbe.
Artikel je potrebno vrniti prodajalcu najkasneje v roku 30 dni od poslanega sporočila o odstopu od pogodbe (nakupa).
Potrošnik mora artikel vrniti prodajalcu nepoškodovan in v nespremenjeni količini, razen če je artikel uničen, pokvarjen, izgubljen ali se je njegova količina zmanjšala, ne da bi bil za to kriv potrošnik. Potrošnik artiklov ne sme neovirano uporabljati do odstopa od pogodbe. Potrošnik sme opraviti ogled in preizkus artiklov v obsegu, kot je to nujno potrebno za ugotovitev dejanskega stanja. Potrošnik odgovarja za zmanjšanje vrednosti blaga, če zmanjšanje posledica ravnanja, ki ni nujno potrebno za ugotovitev narave, lastnosti in delovanja blaga.
Edini strošek, ki bremeni potrošnika v zvezi z odstopom od pogodbe, je strošek vračila artiklov (ki se v primeru pošiljanja obračunava po ceniku dostavne službe in je odvisen od tega ali gre za pošiljko/paket/tovor).
Potrošnik nima pravice do odstopa od pogodbe pri pogodbah, katerih predmet je artikel, ki je bil izdelan po natančnih navodilih potrošnika, ki je bilo prilagojeno njegovim osebnim potrebam, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, ki je hitro pokvarljivo ali kateremu je že potekel rok uporabe.
Odstop od pogodbe ni mogoč za blago:
- za blago ali storitve, katerih cena je odvisna od nihanj na trgih, na katera podjetje nima vpliva in ki lahko nastopijo v roku odstopa od pogodbe;
- za blago, ki je izdelano po natančnih navodilih potrošnika in prilagojeno njegovim osebnim potrebam;
- za blagu, ki zaradi svoje narave ni primerno za vračilo, je hitro pokvarljivo ali mu hitro preteče rok uporabe;
- za opravljano storitev, če podjetje pogodbo v celoti izpolni ter se je opravljanje storitve začelo na podlagi potrošnikovega izrecnega predhodnega soglasja in s privolitvijo, da izgubi pravico do odstopa od pogodbe, ko jo podjetje v celoti izpolni;
- zapečatenega blaga, ki ni primerno za vračilo zaradi varovanja zdravja ali higienskih vzrokov, če je potrošnik po dostavi odprl pečat.
Vračilo opravljenih vplačil vključno s stroški dostave (razen dodatnih stroškov zaradi izbire vrste dostave, ki ni cenovno najugodnejša ponujena standardna oblika dostave s strani podjetja) bo izvedeno takoj, ko je to mogoče, najkasneje pa v roku 14 dni od prejema sporočila o odstopu od pogodbe. Podjetje vrne prejeta plačila potrošniku z enakim plačilnim sredstvom, kot ga je uporabil potrošnik (kar je najbolj običajno s plačilom na transakcijski račun), razen če je potrošnik izrecno zahteval uporabo drugačnega plačilnega sredstva in če potrošnik zaradi tega ne nosi nobenih stroškov.
Pri odstopu od pogodbe, kjer je bila koriščena koda za popust ali promocijska koda, se ta sredstva upoštevajo kot popust in se uporabniku ne vrnejo. Uporabniku se vrne le vplačani znesek. Darilni bon se pri odstopu od pogodbe upošteva kot plačilno sredstvo in se vrne uporabniku kot darilni bon, dodaten ob koriščenju darilnega bona vplačani znesek pa se vrne uporabniku
V izjemnih primerih, ko artikli niso vrnjeni v skladu ZVPot-1, lahko potrošniku ponudimo odkup artikla z ustrezno odškodnino, ki jo z zapisnikom določimo ob vračilu. Odkup z znižano vrednostjo se upošteva ob potrditvi potrošnika po elektronski pošti. Potrošnik omenjeno odkupnino koristi izključno ob naročilu drugega artikla enake ali višje vrednosti.
Pravico do vračila kupnine v primeru uveljavljanja garancije in stvarnih napak natančneje urejajo določila ZVPot-1.
Omejitev odgovornosti
Hribovc.si se po svojih najboljših močeh trudi zagotoviti ažurnost in pravilnost podatkov, ki so objavljeni na spletni strani. Kljub temu pa se lahko lastnosti artiklov, rok dobave ali cena spremenijo tako hitro, da ponudnik ne uspe popraviti podatkov na spletnih straneh. V takem primeru, bo ponudnik kupca obvestil o spremembah in mu omogočil odstop od pogodbe ali zamenjavo naročenega artikla.
Hribovc.si ne odgovarja za vsebino mnenj o artiklih, ki jih napišejo obiskovalci. Ponudnik mnenja pred objavo pregleda in zavrne tista, ki vsebujejo očitne neresnice, so neprimerna, zavajajoča ali žaljiva. Ponudnik hkrati ne odgovarja za informacije v mnenjih in se omejuje od kakršnekoli odgovornosti, ki izvira iz podanih informacij v mnenjih.
Hribvoc.si ima možnost odstopa od pogodbe le, če se ugotovi očitna napaka (46. člen OZ). Kot očitna napaka se šteje napaka v bistvenih lastnostih artikla in vse zmote, ki se po običajih v trgovini ali po namenu strank štejejo za odločilne ter jih ponudnik v primeru vednosti ne bi potrdil oziroma sklenil pogodbe. To vključuje tudi očitne napake v ceni
Pritožbe in spori
Hribovc.si spoštuje veljavno zakonodajo o varstvu potrošnikov (ZVPot-1). Ponudnik se po vseh močeh trudi izpolnjevati svojo dolžnost zagotavljanja učinkovitega sistema obravnavanja pritožb.
V primeru težav se kupec s podajalcem Hribovc.si lahko poveže preko elektronskega naslova info@hribovc.si oz. izjemoma po telefonu (po predhodnem dogovoru preko elektronske pošte).
V primeru pritožbe kupec pritožbo odda preko elektronskega naslova info@hribovc.si. Postopek obravnave pritožbe je zaupen.
Hribovc.si se zaveda, da je bistvena značilnost potrošniških sporov nesorazmernost med ekonomsko vrednostjo zahtevka in potrebnim časom ter stroški, ki nastanejo zaradi reševanja spora, kar je tudi glavna ovira, da potrošnik ne sproži spora pred sodiščem. Zato si Hribovc.si po svojih najboljših močeh prizadeva, da se morebitni spori rešijo sporazumno.
Izvensodno reševanje potrošniških sporov
Skladno z zakonskimi normativi Hribovc.si d.o.o. ne priznava nikakršnega izvajalca izvensodnega reševanja potrošniških sporov kot pristojnega za reševanje potrošniškega spora, ki bi ga potrošnik lahko sprožil v skladu z Zakonom o izvensodnem reševanju potrošniških sporov.
Hribovc.si, ki kot ponudnik blaga in storitev omogoča spletno trgovino na območju Republike Slovenije, na svoji spletni strani objavlja elektronsko povezavo na platformo za spletno reševanje potrošniških sporov (SRPS). Platforma je na voljo potrošnikom na elektronski povezavi: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SL
Navedena ureditev izhaja iz Zakona o izvensodnem reševanju potrošniških sporov, Uredbe (EU) št. 524/2013 Evropskega parlamenta in Sveta o spletnem reševanju potrošniških sporov ter spremembi Uredbe (ES) št. 2016/2004 in Direktive 2009/22/ES.
V primeru, da sporazuma v postopku izvensodnega reševanja potrošniškega spora ni mogoče doseči, bo spor reševalo pristojno Okrožno sodišče v Novem mestu.
Datum objave pogojev
Pogoji nakupovanja veljajo od dne 21.9.2022 dalje.
Želimo vam obilo prijetnih in ugodnih nakupov!